vrijdag 26 november 2010

Lekker, ouderwets en genieten!

Wat rook het lekker hier in huis! Er stond de afgelopen twee dagen heerlijk suddervlees op het fornuis en van de zoete geur van stoofpeertjes loopt het water van in mijn mond. Ik had voor meerdere dagen stoofvlees gemaakt en dacht daar wel drie dagen van te kunnen eten maar het was zo lekker dat het net aan twee dagen overleefd heeft. Vandaag heb ik er uienhachee van gemaakt in opdracht van manlief. Ik had het nog nooit gemaakt en het staat mij bij van vroeger dat ik het ook niet lekker vind. Maar na een paar uurtjes sudderen begon het toch wel erg lekker te ruiken. Stiekem toch maar een hapje nemen. Jeetje, ik had me het heel anders herinnerd. wat lekker!!!! Ik ben echt geen keuken princes maar dit had ik toch wel goed gedaan... Nu maar hopen dat het ook bij Erik in de smaak valt, want hij is van huis uit erg lekker en goed eten gewend en dan valt het eten van mij soms toch een beetje tegen. Vandaag was dat gelukkig niet het geval, en heeft hij van mijn eerste hachee lekker gegeten! Jammer dat het op vrijdag altijd snack-dag is want dan is het eigenlijk niet de moeite om er veel werk van te maken. Maar goed, Ruben en ik hebben gesmuld! Ruben at goed en zei de hele tijd Mmm, mmm. Vooral toen het toetje op tafel kwam, hij mocht een paar kleine hapjes griesmeelpudding met stoofpeertjessaus. de manier waarop hij keek, zo lief, hij bleef maar Mmm mmm zeggen en naar het bord te grijpen waar de pudding op lag. Qua uiterlijk lijkt hij niet alleen op zijn vader maar ook nog eens met zijn eet gewoonten. Als het maar zoet is dan eet meneertje wel.


Ik heb een hulp voor het huishouden, vanmorgen ging Ruben wasmand met vuile was aan haal en stopte het in de droger en hup, hij duwt zo de deur dicht. Wanneer de wasmachine draait kan hij er uren naar kijken. Als ik me het goed herinner, heb ik dat vroeger ook gedaan. Om de een of andere reden is dat leuk om naar te kijken.


Vanmorgen naar de verloskundige geweest en heb ik het hartje horen kloppen van de kleine uk. Toch wel heel speciaal. Het voelde in ene alsof het nog steeds het hartje van Ruben is. De tijd is zo snel gegaan! Ik ben helemaal nog niet bezig met onze verrassing. Dat laatste tijd heb ik mijn handen vol aan Ruben en vergeet ik dat ik tussen de bedrijven door ook nog ergens tijd moet vinden om te genieten van deze zwangerschap. Als ik dan in de spiegel kijk dan zie ik dat het toch echt gaat gebeuren, Onze kleine man word grote broer. Mijn gewone broeken beginnen al lekker strak te zitten en de positiebroeken liggen weer in de kast. Het liefste heb ik die al aan, dat zit toch het lekkerste.


Fijn weekend, 
XXX Joy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten