vrijdag 11 maart 2011

Lente Kriebels!

Net een kop thee gezet en ben lekker op de bank geploft. Heb er voor mijn gevoel al een hele dag op zitten.
Vanmorgen vroeg even lang de huisarts, daarna naar Ranzijn om wat viooltjes, paastakken en een paar nieuwe plantjes te halen voor in huis. Ik heb namelijk de lente in mijn bol! Het is heerlijk weer, zonnetje schijnt, heerlijk temperatuurtje en daar krijg ik de lente kriebels van. Had zelfs zin om aan de poets te gaan en alles lekker even op te frissen. Daar is het dus nog niet eens van gekomen vanmorgen! Tja wat heb ik nou eigenlijk gedaan... De paastakken versierd, en alle spulletjes maar eens een andere plek gegeven. En daar mocht de bank natuurlijk niet aan ontbreken! Erik zal wel denken als hij thuis komt... Gelukkig is hij wel wat gewend.... haha!



En een broodje gegeten met Ruben, en hem lekker naar bed gebracht, daar was ie aan toe het was voor zijn doen erg vroeg vanmorgen (07.00u). Daarna nog het stoofvlees opgezet, piepers geschild en de bloemkool van gesneden. Toch wel erg winters als je de lente in je bol hebt maar goed, ik heb hier al weken zin in.

Verder gaat het met ons en met onze grote stoere mannetje prima! Ruben gaat steeds meer los staan en klimt over al op. Mag niet, maar is wel erg leuk om te zien hoe snel hij ontwikkeld. En hoeveel hij durft. Durven is het niet echt, hij ziet het gevaar niet van de dingen die hij doet. Tot nu toe gaan het gelukkig goed. Hij kan zo lekker zelf spelen, boekje lezen, met de duplo, blokken en mat de auto's van papa van vroeger. "Broem, broem..." zegt hij dan. Hij begrijpt steeds mee van wat ik zeg, bijv. waar is je fles, dan kijkt ie om zich heen en pakt hij zijn fles, ook als hij in bad zit en ik vraag waar zijn je eendjes, dan pakt ie alle eendjes en zegt hij heel hard "Whaaaaa!" ik: "Nee, niet Whaaaa! Ruben, Kwak kwak" Dan probeert hij dat wel een beetje na te zeggen maar lijkt er niet erg op. Whaaa! is en blijft makkelijker...
Ook is hij nog helemaal gek van de poes. En gaat vaak naar haar toe en aait haar dan. Soms trekt Ruben aan haar staart als ze slaapt, en dan krijgt hij zoals afgelopen week een krabbel op zijn handje. Ruben schrikt er van maar geeft geen kik. Het liefste gaat ie door, best leuk als de poes een beetje gek doet. Soms waarschuwd de poes met heel zachtjes bijten. Maar dat geeft niet de bedoelde reactie. Ruben vind dat leuk, en begint heel hard te lachen! Ruben kan op zijn manier Poes zeggen: Poe, Poe. Maar als hij een hond tegen komt zoals gisteren zegt ie ook "Poe, Poe..." en steekt zijn handje uit en beweegt met zijn vingertjes om hem te kunnen aaien. Als ze dichter bij komen dan schrikt ie wel, want hondjes zijn toch wel groot!

Liefs & xxx 
Joy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten